Hieronder zie je wat je moet opsturen als je een abonnement bij Gomibo aanvraagt.
Een kopie van je ID
De provider controleert de gegevens op het identiteitsbewijs, zoals het documentnummer. Daarom vragen we tijdens het bestelproces om een kopie van je identiteitsbewijs.
Bankrekeningnummer
De provider int elke maand het abonnementsgeld van je bankrekeningnummer. Hiervoor heeft de provider een Europees bankrekeningnummer nodig waarvan een automatisch incasso mogelijk is. Voor sommige providers verifiëren we je bankrekening met een verificatie van €0,02.
Een Belgisch adres
De provider vraagt om een Belgisch adres voordat ze je aanvraag behandelen.
Veelgestelde vragen
-
Wat als ik geen Belgisch legitimatiebewijs heb?
Dan kun je nog steeds een abonnement aanvragen! Er gelden dan meestal wel extra eisen voor de documenten die je moet insturen. Dit verschilt per provider.
-
Providers
Provider |
Documenten |
Yoin |
Bij een nieuw abonnement:
-
Een Europees ID + langdurig verblijfsvergunning*
-
Een internationaal paspoort + langdurig verblijfsvergunning*
*Een langdurig verblijf kan een notariële verblijfsverklaring zijn (geen huurcontract), domiciliëringscertificaat, werkgeversbadge of contract, studentenkaart of -inschrijving.
|
-
Wat mag ik afschermen op mijn legitimatiebewijs?
Gomibo gaat in alle gevallen uiterst zorgvuldig met je gegevens om. Wil je daarnaast zelf nog bepaalde gegevens op je legitimatiebewijs afschermen? Dat kan! Wat je kunt afschermen is je pasfoto, je lengte, en je persoonsnummer (BSN), welke ook in de cijferreeks onderaan een identiteitskaart of paspoort staat. Daarnaast kun je duidelijk op de kopie aangeven dat het om een kopie gaat. Eventueel kun je hierbij vermelden dat de kopie voor Belsimpel is en op welke datum je de kopie verstrekt.
Welke gegevens moeten zichtbaar zijn?
Zorg dat het documentnummer, de verloopdatum, je naam, geboortedatum en je handtekening altijd goed zichtbaar zijn op je kopie of foto. Verder is het ook belangrijk dat de echtheidskenmerken van het legitimatiebewijs goed zichtbaar zijn. Dit is nodig om je abonnement aan te kunnen vragen bij de provider.
-
Help! Mijn identiteit is misbruikt om een abonnement aan te vragen!
We helpen je direct verder! Om de schade te beperken, volg je onderstaande tips. Bovendien hebben we direct alle telefoonnummers van providers voor je op een rijtje gezet. Zo helpen we je zo snel mogelijk op weg.
-
Doe direct aangifte bij de politie van de gevolgen van de identiteitsfraude. Identiteitsfraude zelf is niet strafbaar, maar de gevolgen wel (oplichting, diefstal, valsheid in geschrifte).
-
Meld je bij het meldpunt.belgie.be
-
Informeer eventuele incassobureaus of deurwaarders van de identiteitsfraude. Geef hierbij een kopie van je aangifte en je melding bij het Meldpunt Fraude & Oplichting. Als je zeker weet dat je niets te maken hebt met het telefoonabonnement, dan hoef je niets te betalen aan het incassobureau!
-
Neem contact op met je bank of creditcardmaatschappij als je bang bent dat iemand fraudeert met je identiteit. Je kunt eventueel uit voorzorg al je pasjes laten blokkeren en nieuwe aanvragen.
-
Zoek contact met je provider om melding te maken van de identiteitsfraude. Blokkeer gelijk het abonnement dat onterecht op je naam staat. Hieronder vind je de contactgegevens van je provider.
Provider |
Telefoonnummer |
Yoin |
078 48 61 11 of 1988 (gratis met een Yoin nummer) |