Betalen

Betalen bij Gomibo is gemakkelijk en veilig. Je kunt in op de volgende manieren betalen:


Betaalmethode Kosten Verwerkingsduur
Bancontact Gratis Direct
Overboeking Gratis 1 à 2 werkdagen
Creditcard (Visa / Mastercard) Gratis Direct
Maestro Gratis Direct
Gomibo-vouchercode Gratis Direct

Zodra we je betaling verwerkt hebben ontvang je hiervan per e-mail een bevestiging. We gaan dan direct aan de slag om je bestelling zo snel mogelijk bij je thuis te krijgen.


Veelgestelde vragen

We hebben alle informatie over betalen op een rijtje gezet. Klik op een vraag hieronder om het antwoord te lezen.

  • Hoe kan ik betalen per overboeking?

    Om per overboeking te betalen, kies je bij het plaatsen van je bestelling voor de betaalmethode "Overboeking". Vervolgens sturen wij je een mail met instructies.

    Bankgegevens:
    Gomibo te Groningen
    IBAN: NL12INGB0005726296
    BIC: INGBNL2A
    Omschrijving: je ordernummer.

    Er zijn geen extra kosten verbonden aan betalen met overboeking. Houd er wel rekening mee dat het 1 of 2 werkdagen kan duren voordat de bank de betaling op onze bankrekening bijschrijft. Zodra we het bedrag ontvangen en verwerkt hebben wordt je bestelling verstuurd.

  • Hoe werkt betalen met een creditcard?

    Je kunt je bestelling bij Gomibo met creditcards van Mastercard en Visa betalen op een speciale, beveiligde pagina. Voor een betaling met creditcard worden geen transactiekosten gerekend. Je betaling wordt direct verwerkt.

    Er geldt een limiet van €5000,- per bestelling.

    Voor creditcardbetalingen geldt dat we steekproefsgewijs vragen om een rekeningverificatie van 1 cent. Dit rond je binnen een paar klikken af. Zo zorgen we ervoor dat we zeker weten dat niemand misbruik kan maken van jouw creditcard.

  • Ik heb een Gomibo-vouchercode gekregen. Hoe gebruik ik deze?

    Heb je een Gomibo-vouchercode ontvangen? Deze kun je inwisselen wanneer je een bestelling plaatst op onze website. Per bestelling kun je één vouchercode gebruiken. Voor welke productgroep(en) jouw vouchercode precies geldig is, staat in de e-mail waarin we je vouchercode hebben verstuurd. In dezelfde e-mail vind je ook tot wanneer je code geldig is en hoe je deze op onze website inwisselt. Vouchercodes zijn niet in delen te besteden; je kunt deze dus één keer gebruiken.

  • Hoe lang duurt het voordat mijn aankoopbedrag is teruggestort?

    Als je een product annuleert of ruilt en je aankoopbedrag (gedeeltelijk) terugkrijgt, wordt het bedrag binnen 5 werkdagen teruggestort op de rekening waarmee je ook betaald hebt. We wachten met terugbetalen tot de producten bij ons binnen zijn.

    Heb je met een creditcard betaald? Ook dan zorgen we dat het bedrag binnen 5 werkdagen wordt teruggestort. Houd er wel rekening mee dat het tot een maand kan duren voordat het teruggestorte bedrag zichtbaar is in het account van je creditcard.

  • Betaal ik de maandelijkse abonnementskosten ook aan jullie?

    Nee, de maandelijkse kosten betaal je aan je provider. Aan Belsimpel betaal je alleen de kosten die je eventueel maakt bij je bestelling. Deze kunnen bestaan uit een een eenmalige betaling voor je toestel en/of verzendkosten.

  • Hoe kan ik de maandelijkse abonnementskosten betalen?

    De maandelijkse abonnementskosten betaal je aan je provider. Dit gebeurt meestal per automatische incasso. Of er nog andere manieren om te betalen worden aangeboden, verschilt per provider. Op de website van je provider vind je meer informatie over hoe je de abonnementskosten kunt betalen.

  • Hoe werkt annuleren als ik niet in euro's betaald heb?

    Wij bieden al onze producten op onze website aan in euro's. Als je online betaalt in je eigen valuta, dan gelden hiervoor de actuele wisselkoersen ten opzichte van de euro. Als je annuleert, betalen wij het bedrag in terug dat je in euro's hebt betaald. Het kan zijn dat de wisselkoers in de tussentijd verandert, hier houden we bij de terugbetaling geen rekening mee. Hierdoor kan het voorkomen dat je bij annuleren een hoger of lager bedrag teruggestort krijgt.

  • Ik bestel vanuit het buitenland. Vergoeden jullie invoerrechten en btw?

    Ja, voor particuliere klanten betalen wij de invoerrechten en btw, dit is verwerkt in de prijs die je op de website ziet staan wanneer je het land van verzending hebt gekozen. Dit geldt ook voor klanten die uit landen buiten de EU bestellen. Deze hoef je dus niet aan de deur af te rekenen met de bezorger van je pakket.

    Belsimpel vergoedt deze kosten voor alle landen uit de lijst met landen die je vindt op de pagina Verzending.

  • Hoe kan ik de betaalde btw terugvragen vanwege export buiten de EU?

    Als particuliere klant kun je, bij export buiten de EU, de btw die je in België betaald hebt terugvragen. Voorwaarden hiervoor zijn dat het factuurbedrag inclusief btw minimaal €50,- bedraagt en dat het product binnen 3 maanden na aanschaf uitgevoerd is uit de EU. Dit is wettelijk zo geregeld.

    Het terugvragen van de betaalde btw doe je als volgt:

    1. Laat de factuur afstempelen bij de douane.
    2. Vermeld het nieuwe, buitenlandse adres en het documentnummer met pen op de factuur. Zorg ook dat je rekeningnummer op de factuur staat.
    3. Stuur de factuur, samen met een kopie van je paspoort, in via ons contactformulier.Scherm je pasfoto en het persoonsnummer (BSN) af op je paspoort. Zorg ervoor dat je naam en het documentnummer zichtbaar blijven.

    Wij regelen vervolgens de afhandeling met de douane. Je krijgt, als de aanvraag is goedgekeurd door de douane, de btw binnen 14 dagen teruggestort.

  • Kan ik als zakelijke klant uit de Europese Unie een 0% btw-factuur ontvangen?

    Als zakelijke klant uit een land uit de Europese Unie kun je de btw die je in België betaalt terugvragen. Je ontvangt hiervoor een btw-loze factuur, waarop de bedragen exclusief btw worden weergegeven. Je hebt de de volgende opties:

    1. De btw wordt verrekend nadat je betaald hebt
      Je betaalt bij je bestelling het bedrag inclusief btw. Je bestelling wordt direct verzonden. Stuur ons vervolgens via ons contactformulier het ordernummer van je bestelling, het btw-identificatienummer en het verzoek voor een 0% btw-factuur. Deze factuur ontvang je binnen 5 werkdagen na de verzending van je bestelling, waarna het betaalde btw-bedrag binnen een week wordt teruggestort op je rekening.
    2. De btw wordt verrekend voordat je betaalt
      Je plaatst je bestelling maar betaalt deze nog niet. Stuur ons vervolgens via ons contactformulier het ordernummer van je bestelling, het btw-identificatienummer en het verzoek voor een 0% btw-factuur. Je ontvangt binnen 2 werkdagen een link waarmee je het bedrag exclusief btw kunt betalen. Zodra het bedrag betaald is, verzenden we je bestelling en ontvang je binnen 5 werkdagen een 0% btw-factuur.

    Je kunt dus zelf kiezen of je het btw-bedrag voorschiet zodat je de bestelling eerder ontvangt, of dat je de aangepaste betaallink afwacht.

    Let op: Het afleveradres moet overeenkomen met het adres dat bij het btw-identificatienummer is geregistreerd.