Garantie & Reparatie

Heb je een probleem met je product? Geen zorgen, wij gaan je helpen. Meld je product direct aan via de groene knop of lees verder op deze pagina voor meer informatie.

Product ter reparatie aanmelden >


Op alle producten die je bij ons koopt geldt de wettelijke garantie en de fabrieksgarantie. Dit betekent dat het product moet doen wat je er in redelijkheid van mag verwachten als consument.


Garantie

Wij vinden het belangrijk dat je product goed en snel wordt gerepareerd. Daarom werken we samen met de beste reparatiebedrijven, die gecertificeerd zijn door het merk van je product. Op deze manier garanderen we een reparatie die aan de normen van de fabrikant voldoet. Op alle toestellen die je bij ons hebt besteld, geldt een wettelijke garantieperiode van twee jaar. De fabrieksgarantie die vaak één jaar geldt, gaat het eerste jaar voor. Wanneer de fabrieksgarantie dus afgelopen is, loopt de garantie automatisch door op de wettelijke garantie, die vanaf dat moment dus nog één jaar geldig is. Wanneer je je telefoon of tablet na reparatie weer terugkrijgt, wordt de periode van de fabrieks- of wettelijke garantie weer hervat, tot twee jaar na de aankoopdatum.


Het reparatiebedrijf bepaalt of je defect binnen of buiten de garantie valt. Hierbij letten ze op de oorzaak van het defect.

  • Je product heeft softwareproblemen of een ander defect buiten je schuld
    Als je product defect raakt door een fabricagefout, dan valt reparatie binnen de garantie en is deze gratis. Je product wordt na de reparatie weer gratis bij je afgeleverd. Het liefst voorkom je natuurlijk dat je product ter reparatie moet. Gelukkig kun je veel softwareproblemen zelf oplossen. Bekijk daarom altijd onze pagina met veel voorkomende problemen en oplossingen voordat je je product opstuurt.

    Let op: Heeft je product daarnaast ook gebruikersschade? Het reparatiebedrijf repareert altijd alle defecten om kwaliteitsgarantie te kunnen geven. Een deelreparatie is niet mogelijk. Het kan daarom zijn dat je hier een prijsopgave van ontvangt.

  • Je product heeft gebruikersschade
    Val-, stoot-, druk-, of waterschade valt altijd buiten de garantie. Je garantie vervalt ook bij vuilschade, overmatige vervuiling die de werking van je product beïnvloedt, of het onjuist schoonmaken van je product. Ten slotte valt een reparatie buiten de garantie als je product geopend wordt door een derde, iemand die hiervoor geen toestemming heeft van de fabrikant. Je ontvangt in deze gevallen altijd een prijsopgave. Je kunt dan zelf kiezen of je je product tegen die kosten wilt laten repareren.

Reparatie buiten garantie

Het merk van je product selecteert de reparatiebedrijven die garantiereparaties mogen uitvoeren. Na reparatie bij een door het merk gecertificeerde partij gaat de oorspronkelijke garantieperiode van je product weer in. Deze reparatiebedrijven gebruiken altijd originele onderdelen en kijken je product helemaal na, zodat alles weer werkt zoals het hoort en je product voldoet aan de normen van het merk. Hierdoor kan een prijsopgave bij een reparatie buiten de garantie soms hoger zijn dan je misschien verwachtte.

Heeft je telefoon gebruikersschade en kan deze dus niet onder garantie gerepareerd worden? Dan kun je er ook voor kiezen om je telefoon te laten repareren bij een niet-gecertificeerd reparatiebedrijf bij jou in de buurt. Deze partijen zijn vaak goedkoper en sneller en bieden soms ook de mogelijkheid om originele onderdelen te gebruiken. Houd er wel rekening mee dat je na de reparatie geen aanspraak meer maakt op de fabrieksgarantie.

Heb je geen garantie meer, bijvoorbeeld omdat je garantieperiode is verstreken of omdat je toestel gebruikersschade heeft? In dit geval vergoeden wij de onderzoekskosten niet.

Let op! Door reparatie bij een niet-gecertificeerde partij vervalt de garantie op je toestel. We raden dit daarom alleen aan als je defect buiten de garantie valt en de garantietermijn van je product binnen enkele maanden afloopt.


Je toestel aanmelden voor reparatie

Vervelend dat je een probleem hebt met je telefoon of tablet! Gelukkig kunnen we dit voor je oplossen. We geven op alle toestellen altijd minimaal 2 jaar garantie. Een reparatie duurt meestal 5 tot 10 werkdagen. Als het reparatiebedrijf nieuwe onderdelen moet bestellen, dan kan het wat langer duren.

Zet je toestel altijd eerst terug naar de fabrieksinstellingen voordat je deze ter reparatie opstuurt. Heb je een Apple iPhone? Zorg dan dat je ook de functie Zoek Mijn iPhone (Find My iPhone) uitschakelt. Anders kan je toestel niet gerepareerd worden.


Product ter reparatie aanmelden >


Je accessoire aanmelden voor reparatie

Een defecte accessoire is vervelend, maar we helpen je om dit snel op te lossen. We geven op alle accessoires altijd minimaal 6 maanden garantie. Gebruikersschade valt niet onder de garantie. Voor smartwatches geldt daarom dat alleen de smartwatch zelf (de kast) onder de garantie valt, het bandje niet.

Stuur je oordopjes ter reparatie?
Vanuit een hygiënisch oogpunt dienen oordopjes die je ter reparatie opstuurt vrij te zijn van vuilschade. Stuur je oordopjes naar ons op die niet schoon zijn? Dan worden er schoonmaakkosten van €12,50,- in rekening gebracht. Na de professionele reiniging sturen we de oordopjes ter reparatie.

Tip! Kostte je accessoire minder dan €30,-? Stuur ons dan een foto van je kapotte product via het contactformulier onderaan onze Klantenservice-pagina. Zo helpen we je nog sneller verder.


Hoe verloopt een reparatie?

  1. Zet je product altijd eerst terug naar de fabrieksinstellingen, voordat je deze ter reparatie opstuurt. Heb je een Apple iPhone? Zorg dan dat je ook de functie Zoek Mijn iPhone (Find My iPhone) uitschakelt, anders kan je product niet gerepareerd worden.

  2. Meld je product aan via je klantaccount of de persoonlijke orderstatus. Je ontvangt per e-mail een verzendlabel voor een gratis retourzending.

  3. Pak je product volledig en veilig in en plak het verzendlabel op de doos. Lever vervolgens het pakket in bij een PostNL-punt.
    • Bij het afgeven van het pakket krijg je een afleverbewijs met een Track & Trace code, bewaar deze goed!

  4. Gemiddeld duren reparaties 5 tot 10 werkdagen. Deze termijn gaat in wanneer het reparatiebedrijf je product in behandeling neemt.

  5. Het reparatiebedrijf ontvangt het product en controleert het product op eventuele gebruikersschade. Ook wordt er gecontroleerd of het product geopend is door een niet-gecertificeerde partij en of het product binnen de garantietermijn valt.
    • Wanneer er sprake is van vuil-, val-, stoot-, vocht- en drukschade, valt het product altijd buiten de garantievoorwaarden.

  6. Wanneer er wel sprake is van gebruikersschade, of het product is geopend door een derde partij of valt niet binnen de garantietermijn, dan kan het product niet binnen garantie worden behandeld.
    • Als het product niet onder garantie valt, stelt het reparatiebedrijf eerst een prijsopgave op van de kosten van de reparatie. Op basis van de prijsopgave kun je beslissen of je het product wilt laten repareren of niet.
    • Als je naar aanleiding van de prijsopgave het product niet wilt laten repareren, kun je het product ongerepareerd retour vragen. Je betaalt dan alleen de onderzoekskosten.
  7. Wanneer er geen sprake van gebruikersschade is, het product niet door een derde partij is geopend en binnen de garantietermijn valt, wordt het product onder garantie behandeld.

  8. Na een reparatie van gemiddeld 5 tot 10 werkdagen stuurt het reparatiebedrijf het product retour naar jou. Als het product via Belsimpel is opgestuurd, sturen wij het pakket na ontvangst op. Je hebt het pakket dan na 1 tot 3 dagen in huis!


Je toestel verzekeren

Wanneer je een apparaat koopt bij Belsimpel, kun je ervoor kiezen om een Tulip Assist-verzekering af te sluiten om je te beschermen tegen hoge reparatiekosten. Dit is mogelijk tot twee weken nadat we je bestelling hebben verzonden. Hiermee verzeker je je product de eerste 3 maanden gratis, en is je verzekering daarna altijd maandelijks opzegbaar.

Wanneer je een Tulip Assist-verzekering hebt, kun je melding doen van schade, diefstal of verlies via de Tulip Assist-website. De experts van Tulip Assist gaan dan direct voor je aan de slag!


Product verzekeren >


Je toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen

Voordat je je telefoon opstuurt, is het nodig om deze terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Hiermee verwijder je alle instellingen, apps en foto's van je toestel. Om deze te behouden kun je eerst een back-up maken. In onze toestelhulp leggen we uit hoe het maken van een back-up en het resetten werken.