Op voorraad:Voor 22:00 uur besteld, morgen in huis

Vragen & antwoorden voor de Samsung Galaxy A55 5G EU

  • Antwoord:

    Samsung gebruikt een Regio Lock om te voorkomen dat telefoons buiten de bedoelde regio worden verhandeld. Je herkent een Samsung-smartphone met een regio-lock aan de sticker op de doos met "EUROPEAN SIM CARD ONLY".

    Dit kan problemen opleveren wanneer je een niet-europese simkaart wil gebruiken. Gelukkig is het erg eenvoudig om de regio-vergrendeling op te lossen. Het enige wat je hoeft te doen is in totaal vijf minuten bellen met een Europese simkaart. Hierna kun je elke gewenste simkaart op elke gewenste plek gebruiken. Het is dus belangrijk dat je dit doet voordat je naar het buitenland gaat waar je een buitenlandse simkaart gaat gebruiken.

    Onder de regio Europa vallen alle landen binnen de EU, plus de volgende landen: Lichtenstein, IJsland, Noorwegen, Zwitserland, Albanië, Andorra, Bosnië en Herzegovina, Macedonië (F.Y.R.O.M.), Monaco, Montenegro, San Marino, Servië en Vaticaanstad. In deze landen hoef je je dus geen zorgen te maken over de regio-vergrendeling

  • Antwoord:

    Als je de melding 'camerafout' krijgt is dit vaak eenvoudig te verhelpen. Je kan eerst proberen de gegevens van de camera applicatie te verwijderen en een software-update te doen. Volg hiervoor de deze stappen:

    • Stap 1: ga naar instellingen en vervolgens naar applicaties/applicatiebeheer
    • Stap 2: zoek de camera app en klik hier op
    • Stap 3: klik op 'gedwongen stoppen', vervolgens op 'cache legen' en daarna op 'gegevens wissen'
    • Stap 4: maak verbinding met WiFi
    • Stap 5: ga naar instellingen, vervolgens naar toestelinfo en voer een software-update uit.

    Mochten deze stappen niet werken, dan is er een andere manier om de error te verhelpen. Door je toestel te resetten naar de fabrieksinstellingen wordt het probleem vrijwel altijd opgelost. Let op! Je kan hierbij wel je applicaties en je gegevens kwijtraken. Maak dus eerst een back-up. Een reset doe je als volgt:

    • Stap 1: ga naar instellingen
    • Stap 2: ga naar accounts/gebruiker en back-up
    • Stap 3: klik op 'back-up maken en terugzetten'
    • Stap 4: klik op 'standaardgegevens herstellen' en volg de instructies.
  • Antwoord:

    Als je een Android-toestel retourneert of ter reparatie stuurt, dan is het noodzakelijk dat je je Google-account verwijdert van je apparaat. Om je Google-account te verwijderen volg je onderstaande stappen:

    1. Ga naar Instellingen;
    2. Klik op Accounts en kijk of hier nog Google-accounts tussen staan;
    3. Klik op het Google-account en kies voor Verwijderen. Je Google-account zelf wordt dan niet gewist, hij wordt alleen van jouw toestel ontkoppeld.
  • Antwoord:

    Sommige telefoons hebben de frontcamera en nabijheidssensor (proximity sensor) in het scherm zitten. De nabijheidssensor knippert zodra je je telefoon dichterbij je oor brengt. Het lijkt dan alsof je een dode pixel in het scherm hebt zitten.

    Die knipperende witte pixel is geen dode pixel maar de nabijheidssensor die zijn werk doet en het scherm uitschakelt tijdens het bellen, om onbedoelde aanrakingen te voorkomen.

  • Antwoord:

    In de regel valt waterschade bij geen enkel elektronisch apparaat onder de garantievoorwaarden. Dit komt omdat waterschade onder gebruikersschade valt. Hier kan de fabrikant geen garantie op geven, omdat zij geen invloed kunnen uitoefenen op het gebruik van het apparaat.

    Veel apparaten, zoals smartphones, smartwatches en fitness trackers, hebben een waterdichtheidscertificaat dat aangegeven wordt met een code, zoals IP68 of 5ATM. Ook waterschade bij deze gecertificeerd waterdichte apparaten valt niet onder de garantie. Dit komt omdat de waterdichte verzegeling van jouw apparaat onderhevig kan zijn aan slijtage door normaal gebruik. Probeer dus altijd te voorkomen dat je apparaat nat wordt, ook als hij waterdicht is.

Alle vragen & antwoorden

We respecteren je privacy

We gebruiken cookies, pixels en vergelijkbare technologiën om je de bestmogelijke gebruikerservaring van onze website te bieden. Op onze pagina over privacybescherming lees je hier meer over. Met een klik op 'Accepteer alles', sta je het gebruik van deze technologiën toe. Onder "Instellingen" selecteer je zelf welke diensten je toestaat of welke je weigert. De toestemming kun je per dienst op elk moment intrekken of wijzigen, zo'n verandering heeft alleen effect op alles dat na de verandering gebeurt.